Jimny je určen pro každodenní použití v terénu i na silnici. Tuhý žebřinový rám zabraňuje zkrutu karoserie a nápravy drží kola v kontaktu s povrchem.
Jimny má pohon 4×4 se samočinně ovládanými volnoběžnými náboji předních kol, který mu umožňuje přepínat mezi pohonem zadních a všech kol za jízdy. Vybrat si můžete mezi normálními (4H) nebo zkrácenými (4L) převody: 4H je určen pro rovné povrchy se sníženou adhezí a 4L pak pro opravdový terén. Bez obav se můžete vydat tam, kam potřebujete, i když je před Vámi sníh nebo mazlavé bláto. V nové generaci se pohon 4x4 ovládá mechanicky samostatnou pákou.
Jimny se vrací do prodeje v provedení N1 s odděleným prostorem pro náklad. Je dostupný ve velmi omezeném počtu a alokace pro český trh na letošní rok již byly vyčerpány. Je nám líto, ale vzhledem k velkému zájmu zákazníků, výrazně převyšujícímu dostupné množství vozidel, nejsme schopni momentálně nové zájemce o vůz uspokojit.
První prototyp off-roadu JIMNY vznikl v roce 1968 a sériová verze se veřejnosti představila v roce 1970. Od té doby si lehké terénní Suzuki vybudovalo vynikající reputaci jako obratné a schopné auto do těch nejnáročnějších podmínek. I nejnovější provedení stále disponuje rámovou konstrukcí podvozku, tuhými nápravami a mechanickým pohonem všech kol. Design nové generace se hrdě odkazuje na své předchůdce, především původní LJ10 a modely SJ z osmdesátých let.
Nová generace má při zachování kompaktních rozměrů výrazně zvětšený interiér. Rovné boky karoserie, chytřejší uspořádání interiéru a upravená pozice upevnění sedadel zásadně zvětšily prostor na přední i zadních sedadlech. Sedadla ve druhé řadě lze snadno sklopit zatažením za poutko. Jejich záda tvoří odolná plastová deska, takže převážení nákladu je ještě jednodušší než kdy dřív.
Přehled nabízených verzí
MOTOR, PŘEVODOVKA | POHON | VÝKON | MAX. RYCHLOST | ZRYCHLENÍ 0–100 KM/H | SPOTŘEBA1 |
---|---|---|---|---|---|
1.5 VVT, 5MT | 4×4 | 75 kW | 145 km/h | neudává se | 7,7 l/100 km |
1 dle normy WLTP