SUV Suzuki Vitara ve výbavě Premium

Slavíme 750 Vitar prodaných v Brně

V uplynulých dnech jsme předali několik nových vozů Suzuki Vitara, čímž počet prodaných aut tohoto modelu u nás dosáhl mety 750 kusů. Vitara se tak stala nejprodávanějším Suzuki v historii naší firmy, když překonala neméně oblíbený a známý model SX4 z let 2006 až 2014.

Vitara k překonání své předchůdkyně potřebovala více času, to je ale dané především výpadky ve výrobě za covidové pandemie a čipové krize, kdy se na nové auto běžně čekalo i rok. Nyní je situace opět stabilizovaná a doba dodání je od 1 týdne do 6 měsíců. Kromě 750 nových jsme mimochodem prodali také téměř stovku ojetých Vitar – vykoupených na protiúčet i z dovozu ze zahraničí.

V průběhu let prošla Vitara třemi zásadními změnami. Nejprve v roce 2018 přišel velký facelift, který zmodernizoval vzhled a přinesl přechod výhradně na přeplňované motory. V roce 2020 Vitara přepřáhla na úspornější motor typu mild hybrid. A loňský rok přinesl další modernizaci vzhledu spojenou se snížením spotřeby, rozšířením výbavy a novým multimediálním systémem.

Ačkoliv v době svého příchodu Vitara budila emoce tím, že se z kategorie off-road přesunula mezi SUV, s odstupem času to nelze hodnotit jinak než pozitivně. Terénní schopnosti si díky pohonu 4×4 zachovala a naši zákazníci právě tuto vlastnost vyhledávají – 66 % námi prodaných Vitar má pohon všech kol!

Nejprodávanějším motorem dodnes zůstává atmosférický čtyřválec 1,6 VVT z let 2015 až 2018, ale přeplňovaný motor 1,4 BoosterJet dosáhl velmi podobných prodejních výsledků a aktuální 1,4 BoosterJet Hybrid oba rychle dohání. Naopak naftová verze tvoří jen 3 % námi prodaných Vitar, není tedy divu, že její výrobu Suzuki už v roce 2018 ukončilo. Podobně je na tom tříválec 1,0 BoosterJet, který si u nás objednalo jen šest zákazníků, připadá na něj tedy necelé procento prodejů.

Z barevných odstínů jsou dlouhodobě nejoblíbenější bílá a šedá, dlouhou dobu jim sekundovala tyrkysová, která byla loni vyřazena z nabídky a nepřímo nahrazena tmavě modrou z modelu S-Cross. Nejoblíbenější dvoubarevnou kombinací je zlatá s černou střechou, proto se ji vždycky snažíme držet v nabídce skladových aut. Naopak dvoubarevných Vitar s bílou střechou jsme celkem prodali jen několik, nepřekvapí proto, že taková možnost už ve výrobnám programu nefiguruje.

Všem našim zákazníkům přejeme mnoho spokojených kilometrů za volantem Vitary, bez nehod i bez poruch. Jsme si jistí, že málokdo z nich nemá z rozhodnutí pořídit si Suzuki Vitara radost – vždyť jsou mezi nimi i tací, kteří si v průběhu času pořídili i tři různé Vitary.