Suzuki Wagon R dosáhlo 10 milionů prodaných kusů

Jeden z nejžádanějších modelů Suzuki slaví překročení významné mety. Od představení na tokijském autosalonu v roce 1993 se celosvětově prodalo 10 milionů kusů modelu Wagon R. Klíčovým trhem je domácí Japonsko, kde se prodává již šestá generace a Wagon R pravidelně dosahuje předních příček v prodejních statistikách miniaut, specifická verze se ale vyrábí i v Indii a Wagon R můžete potkat i na našich silnicích.

Nejprve se u nás od roku 1997 prodávala původní generace s hranatou karoserií. Oproti japonskému originálu byla evropská verze nepatrně delší a především o 15 cm širší, nebyla totiž svázána striktními limity kategorie minivozů “kei cars”. Nárůst rozměrů vyjadřoval i změněný název Wagon R+, přesto zůstala zachována kuriózní kombinace rozměrů, kdy je karoserie vyšší než širší.

Už po třech letech, v roce 2000, se začala prodávat druhá generace Wagon R+. Měla přitažlivější design se zaoblenými rohy, dál se výrazně zvětšila do šířky i délky, a stala se minivanem i podle evropským měřítek. Prodejně byla podstatně úspěšnější a měla i sesterský model jménem Opel Agila. Výroba v Maďarsku byla v roce 2006 ukončena, po dvou letech na Wagon R+ navázal nový model Suzuki Splash, opět známý i jako Opel Agila. V Japonsku se naopak druhá generace Wagon R+ prodávala jako větší alternativa k Wagonu R až do roku 2010.

Zatímco v Asii Wagon R pokračuje dodnes, na evropských trzích se podobný vůz od ukončení výroby Splashe v roce 2014 neprodává. Přesun zájmu zákazníků od MPV k SUV a vysoké nároky na asistenční systémy a další povinnou výbavu, která malá auta prodražuje, vedou k tomu, že malá praktická auta z trhu zmizela napříč značkami.